Glasshouse Mountains

25.09.2016

The Glasshouse Mountains are about one hour drive from Cleveland, so Jasmin and I drove there to see the scenery and enjoy a hike through the outdoors on this sunny but not to hot Sunday.

– Die Glasshouse Mountains sind ungefähr eine Stunde Fahrt von Cleveland, also fuhren Jasmin und ich dort an diesem sonnigen aber nicht zu warmen Sonntag hin um die tolle Aussicht zu sehen und um eine Wanderung durch die Natur zu machen. –

dsc_2171

dsc_2173

dsc_2182

The hike was not to challenging, more like a simple walk through some woods. But we didn’t mind, it felt great to be outside.

– Die Wanderung war jez nicht zu herausforderned, mehr wie ein einfacher Spaziergang durch den Wald. Aber das störte uns gar nicht, es war einfach nur toll draussen zu sein. –

On the way back we spontaneously decided to stop in Radcliffe for a beach walk and some fish and ships for dinner. Radcliffe is the home town of the Bee Gees, which I did not know. They even dedicated a street to them, the “BeeGee Street”. I felt a bit old 👵 😂, because I got so excited but Jasmin did not share my enthusiasm because she did not even know the band. Not even after I tried to sing some of their most famous songs 🤔.

– Auf dem Weg zurück entschieden wir uns spontan in Radcliffe anzuhalten um einen Strandspaziergang zu machen und Fish & Chips zum Abendessen zu holen. Radcliffe ist die Heimatstadt der BeeGees. Sie haben dort sogar eine Straße nach Ihnen benannt. Ich war voll aufgeregt aber fühlte mich aufeinmal doch sehr allein mit dem Gefühl. Jasmin teilte nicht wirklich meine Hochstimmumg da sie noch nie etwas von der Band gehört hatte. Auch nicht nachdem ich versuchte einige ihrer berühmtesten Lieder zu singen 🤔. Nun fühlte ich mich auf einmal doch sehr alt 👵 😂. –

dsc_2190

dsc_2188

After this quiet and calm day we went back home with full bellies.

– Nach diesem ruhigen und gelassenem Tag fuhren wir mit vollem Bauch zurück nach Hause. –

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s