Final Australia Tour – Day 13 (Perth)

17.03.2017

Day 13

Today was the day to leave the beloved Eastcoast of Australia. With a happy and sad eye I woke up and packed up all my stuff. I had an evening flight, which ment that I had the morning to spent in the City.

– Heute war es an der Zeit die geliebte Ostküste Australiens zu verlassen. Mit einem glücklichen und einem traurigen Auge wachte ich auf und verstaute restliche Sachen. Ich hatte einen Abendfüllenden gebucht, was hieß das ich den Vormittag in der Stadt verbringen könnte. –

I checked out and walked to the city center of Cairns along the Esplanade. I wanted to find some last souvenirs.

– Ich checkte aus dem Hostel aus und schlenderte an der Uferpromenade entlang. Und versuchte in der Stadt noch ein paar letzte Souvenirs zu ergattern. –

DSC_3624

Once that was done I made my way to the Cairns Lagoona to enjoy some last Eastcoast sun and the beautiful lagoona pool.

– Nachdem das erledigt war ging ich zur Lagoona um ein letztes mal die Ostküsten Sonne zu genießen und den super schönen Pool. –

I rested a while on the green.

– Ich ruhte mich auf dem Rasen aus. –

And then went back in the water and laid on the sand bank until it was almost time to get back to the hostel.

– Und dann gings nochmal ins Wasser und dort lag ich dann auf der Sandbank bis es fast soweit war zum Hostel zurück zu fahren. –

I took a shower and got dressed and treated myself to a Nutella waffle with ice cream 😍 genius!!

– Ich duschte direkt an der Lagoone und danach gönnte ich mir eine Nutella Waffel mit Eis 😍 Genial!! –

DSC_3665

I took the hostel shuttle back and then sorted myself to go to the airport.

– Ich fuhr mit dem Hostel Shuttle zurück und sortierte meiner Sachen für den Flieger. –

DSC_3667

At 4:50pm the shuttle took me right to the terminal were I checked in, after I put some of my clothes on (5 shirts, 2 shorts, 1 jeans, and boots to be more specific) I was right on the dot with my luggage allowance.

– Um kurz vor 5 fuhr mich das shuttle zum Flughafen wo ich nachdem ich ein paar meiner Klamotten (um genau zu sein 5 shirts, 2 shorts, 1 jeans und Stiefel) angezogen hatte war ich mit meinem Koffergewicht gerade so im Rahmen. –

So then it was waiting time till the flight departed around 7pm. Off to Perth, my last stop in Australia.

– Dann hieß es warten bis es um 19 Uhr los ging. Auf nach Perth, meinem letzten Stop in Australien. –

DSC_3671

After a 5 hour flight, I took the bus to the city and walked a little bit to my hostel. I just checked in and fell to bed. The time change was a bit of a challenge.

– Nach einem 5 stündigem Flug, nahm ich einen Bus in die Stadt und musste dann nur noch ein bisschen zu meinem Hostel laufen. Dort checkte ich ein und fiel zu Bett. Die Zeitumstellung machte mir etwas zu schaffen. –

DSC_3676

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s