Bali – Day 21

25.03.2017

Day 21

Dive day….whoop whoop 😆. At 7:15 I got picked up at the hotel by the prodive team. From there we went to the base to fill out paperwork and get all the equipment.

– Tauchtag…whoop whoop 😆. Um 7:15 Uhr wurde ich von den Prodivers abgeholt. Dann fuhren wir zur Basis um den Papierkram zu erledigen und Equipment abzuholen. –

DSC_4117

From there it was a 2 hour drive to the Tulamben dive site.

– Von der Basis aus waren es 2 Stunden bis zur Tulamben Tauchstelle. –

We drove through the city, some villages, and the country site.

– Wie fuhren durch die Stadt, kleinere Dörfer und die Landschaft. –

With beautiful views over the rice fields.

– Mit schönen Aussichten über Reisfelder. –

When we arrived in Tulamben it was time to put wetsuit on and to get the everything set up for the dive.

– Als wir in Tulamben ankamen war es Zeit in den Tauchanzug zu hüpfen und an zu rödeln. –

We drove the to the beach entrance and down we went. The USS Liberty wreck started to appear in 5meter depth and the visibility was unbelievable (25-30m)…just amazing so many fish and a huge green turtle 🐢 😃. We also went through parts of the wreck. Unfortunately it was already over after 55min.

– Wir fuhren zum Strand von wo wir auch abtauchten. Das Wrack der USS Liberty fing an erkennbar zu werden nach nur kurzer Zeit. Es fing in 5 Meter Tiefe an und die Sicht war einfach unglaublich (25-30m). So viele Fische hatte ich schon lang nicht mehr gesehen und dann kam uns auch noch eine riesige Schildkröte 🐢 entgegen. Wir sind auch durch einen Teil vom Wrack getaucht. Nach 55min war es leider schon rum. –

Lunch was already ready for us when we got back to the base. Then I rested a bit at the pool.

– Mittag war schon angerichtet als wir zurück zur Basis käme. Und dann war Pause am Pool angesagt. –

Till it was time to get ready for one more dive this time at the drop off. We again went in from the beach right amongst the stones I spotted a small Murray eel. Then we went over a sandy patch to the drop off wall. Still speechless of how many fish there were. In all colors my guide found a rock with 4 lion fish just chilling and right after an octopus that changed colors. And guess what… A huge Napoleon fish came towards us and then turned around and swam with us for some time 😍 amazing!!! Again a super awesome dive which last for 1 hour. Way to short for my liking.

– Bis es an der Zeit war für einen weiteren Tauchgang, diesmal am Drop off. Wir sind wieder vom Strand aus rein und dort sah ich auch schon eine erste kleine Muräne. Dann ging es über etwas Sand and den Drop off. Immer noch sprachlos wie viel Fische dort waren und alle möglichen Farben. Mein guide fand eine Koralle mit 4 Feuerfischen und direkt danach einen Oktopus der die Farben änderte. Und dann…ratet mal…Ein richtig grosser Napoleon kam direkt auf uns zu und drehte dann und schwom mit uns für eine Weile 😍 Hammer!! Noch ein super toller Tauchgang ging nach 1 Stunde zu Ende. Viel zu kurz für meinen Geschmack. –

DSC_4162

We drove back to the base, cleaned the equipment, I jumped in the pool and then changed because it was time to drive back to Kuta. I got dropped of at the hotel.

– Wir fuhren zurück zur Basis und dann ging es ans sauber machen, och sprang nochmal in den Pool und zog mich dann um weil wir uns zurück auf den Weg nach Kuta machen mussten. Ich wurde am Hotel raus gelassen. –

DSC_4195

DSC_4192

I quickly freshened up and went to Poppies Lane to book a ticket to Ubud for the next day. On the street was already some ceremony going on for the upcoming new years celebration.

– Ich machte mich schnell frisch und lief zur Poppies Lane um ein Ticket für den Folgetag nach Ubud zu buchen. In der Strasse war eine Zeremonie im Gange. –

In the same street I also had dinner and then I went back to the hotel, because it was a quite exhausting day.

– Ich hatte in der gleichen Straße Dinner und danach gings zurück zum Hotel. Weil es ein ganz schön anstrengender Tag war. –

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s